mittponnyliv

Alla inlägg under juni 2011

Av Lovisa Sjöberg - 28 juni 2011 21:22

Hejsan hoppsan!


Har ridit min guld ponny idag och det gick super!

Han blir mjukare och följsammare för vaje dag som går!!


Dagens Ridpass :)


Vad red/tränade vi på: Idag blev det först lite uppvärming med mycket volter och serpentiner Gjorde även ökningar och minskningar av en 15 diameters volt där jag flyttade han utåt i ökningarna och innåt i minskningarna. Ökade och minskade även galoppen på mitt volte och snett igenom, avslutade med att trava ner på gräsvägen brevid paddocken. I fösta galopperade upp han blev jätte mjuk och fin i galoppen uppåt och han arbetade med varenda muskel i hela ryggen och i andra galoppen uppåt så gick han jätte bra i en stadig form pch arbetade med hela kroppen! Jag e jättestolt över han.

  
Vad gick bra/dåligt: Han har blivit mer avslappnad och mjuk i kroppen och han följde även mina hjälper i alla gångarter. 

 
Vad kan jag tänka på till nästa gång?: Att rida honom mer med benen och få honom mer lösgjord!

 
Vad ska jag rida under morgondagens ridpass?: Jag rider nog ett liknande pass imorgon blir ialafall ett dressyr pass!


I morgon ska jag kanske till Nossebro marknad ska försöka hitta ett par ny solbrillor till mig!

och köper nog också en del gött godis!

Av Lovisa Sjöberg - 28 juni 2011 11:08

Hejsan!


Jag har gjort en litne outfit som jag själv faktisjt skulle kunna tänka mig att ha när jag tävlar!


 

  • Hjälm GPA speed air
  • Ridbyxor Mountainhorse
  • Jacka HV POLO
  • stövlar pioner crocodil?
  • Schabrak goldmedal GP

Hiss från mig vad tycker ni??


HISS/DISS??



// Lovisa<3




Av Lovisa Sjöberg - 27 juni 2011 20:05

Hej!!


Kom in från stallet för en stund sedan, och då åkte jag och mamma en sväng till Mormor o lämnade lite grejjer som vi hade lånat!

Och nu har jag precis ätit lite mat och hamnat här!


Ridningen idag då:


Athos: Jag red över bommar, jag hade samma fyrkant som igår och red på lite åttor och sånt. Han lyssnade väldigt bra på mig och var böjlig och mjuk i båda varven han fick inte riktigt med sig utersidan i galoppen men det är en träningssak!

Jag red Athos i cirka 1 timme 40 minuter något sånt!


Magic: Honom skrittade jag runt på lite så han fick röra lite på sig och jag begärde ingenting av han utan han fick skritta runt lite som han ville. red han i ca 15 minuter.


Sitter o kollar lite på hööks och det e ju rea med halva priset så man vill ju ha massa!!:D<3<3


Hörs i morgon igen!  puss och kram Lovisa<3

Av Lovisa Sjöberg - 27 juni 2011 13:26

Hej!


Har precis ätit lunch och väntar nu på att mamma ska komma hem så att jag kan rida!

Kollade på hööks och vissa grejjer som jag har kollat på ett tag e på rea så ska prata med mamma om det.:)


Saknar min Monique såå mycket men jag är samtidigt lycklig med Athos också och tycker att han e den mest fantastiska ponnyn ever! Men monique var även min bästa vän och hon gjorde alltid så gott hon kunde!


Vila i frid! min älskling


Monique


                         


// Lovisa

Av Lovisa Sjöberg - 26 juni 2011 20:33

Hej!


Kom in från hästarna för en stund sedan har bara käkat och sedan hamnade jag här.!

Han var jätteduktig! Jag hade ställt fram "sockerbitar" i mitten av paddocken i en fyrkant, där jag hoppade lite olika linjer.<3 Och han gick jättebra! Vi hoppade runt 60/70 tror jag:P Efter jag hade hoppat han och han gick bra på alla linjerna så red jag lite upp och ner å gräsvägen hemma brevid paddocken så jag travade ner galopperade upp och travade ner och galopperade upp. jag gjorde det 2 gånger, Sedan skrittade jag av honom ner till bron.!:D


Det var allt från mig idag!


Puss & kram Lovisa!<3<3

Av Lovisa Sjöberg - 26 juni 2011 14:45

Hej!


Tänkte gra ett inlägg om lite saker som man lätt skulle vilja ha hemma!!!:D


tretorn ridstövlar:

Några av dessa!:<3


 



     

John Whitekar hjälm:


 

Kingsland eller pikeur kavaj:


   


De  tretorn stövlarna med duldigt på had jag lätt kpt om de hade funnits när jag skulle ha stövlar!:D<3<3


Kommer maby et inlägg senare!


Puss Lovisa<3<3




Av Lovisa Sjöberg - 25 juni 2011 14:56

Hejhej!!!


Sitter i nybygget just nu där pappas 50 års kalas ska varach det är liite dunkadunka i högtalarna!!   Bubbelgum går på hög varv just nu!!! Var ute och red en sväng med Linda förut massa mygg o blinningar o flugor o sånt äckligt!!


Ska tydligen hjälpa till nu så puss o hej Lovisa<3

Av Lovisa Sjöberg - 24 juni 2011 17:15

Hej!

 förmodligen så hoppar jag runt och dansar runt midsommar stången nu! men har skit skojj iaf!

Men Athos pojken står i hagen o myser!!:D

Mammsen har gjort en jättefin krans åt mig! Tack mamma!!


Vi har kalas för pappa i morgon så förvänta er inte föör mycket!


// Lovisa trevlig midsommmar!!

Sök i bloggen

Presentation


Jag är en tjej på 13 år som har två egna ponnyer som heter Blue Magic & A Athos.
Jag är en Dressyrryttare och det kommer ni märka här i bloggen!
Ni kommer få följa mig och mina ponnyer på tävling,träning, i motgångar och i framgångar!
ENJOY!

Rösta här!

Vad tycker ni om den nya designen och headern??
 HISS
 DISS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Ponny bilder

                                                                                                               

                              

Alla bilder där hästen ser ut som denhär i färgen är min gamla ponny som jag tycärr fick avliva i februari!<3 saknar dig gumman!<3  


Ovido - Quiz & Flashcards