mittponnyliv

Alla inlägg under juli 2011

Av Lovisa Sjöberg - 30 juli 2011 21:26

Jag är såå stolt över Athos!

När jag red honom idag så började jag med att skritta runt lite och sedan började jag med en övning med sidförande rörelse, sedan började jag trava på en ått volt i båda varven sedan började jag göra sidförflyttningar och skänkelvikningar i traven. sedan gjorde jag även sidförfyttningar i galoppen och han skötte sig super hela ridpasset!

Men det är fortfarande svårt att få honom i form men det jobbar man ju på!!


sitter och kollar på james bond med brorsan så vi hörs i morgon!!<3<3


// Lovisa:* 

Av Lovisa Sjöberg - 30 juli 2011 18:09

dålig på att blogga men det är för att det är sommarlov och jag är ute hela dagarna och myser med hästarna och gör lite annat kul så har faktiskt inte haft tid till bloggen men ska  försöka ta tag i den igen!


Puss Lovisa:* <3


Kommer ett inlägg senare om dagens ridpass!

Av Lovisa Sjöberg - 26 juli 2011 21:12

Idag fyller denna blogg 1 år!!



jippie! har nu varit i blogg världen i 1 år och tänker fortsätta för det är roligt att blogga!!


ses i morgon!:*<3<3¨


Lovisa<3<3

Av Lovisa Sjöberg - 26 juli 2011 20:57

Chattar med Lisa på msn nu och stackarn e förkyld!  

Men får hoppas att hon kryar på sig!!


Idag har jag varit och tränat dressyr för min tränare i sollebrunn! Det var ett helt awesome tränings pass! han var fin stundtals och jag kände att jag verkligen jobbade han i hela kroppen! VAKNAR NOG MED EN REJÄL TRÄNINGSVÄRK I MORGON  

I morgon blir det räna lite dressyr hemma i paddocken och på torsdag hopptränin!!


Tänkte göra outfittar o lägga upp på bloggn gillar ni det??:)


här är en svart vit! skulle kunna tänka mig att ha den faktiskt!


 

// Lovisa


Av Lovisa Sjöberg - 25 juli 2011 21:01

med Athos efter dagens ridpass!

Ida hjälpte mig med en sjukt bra markarbetes övning tack så jättemycket ida!

Athos var iallafall jätte duktig och taxade rätt hoppade av när jag tryckte av han och bytte gallop över bommarna och åå vad stolt jag e över han!!

Efter att jag hade ridit fick han arnika på benen och blev stetchad!

Jag packade även grejjerna jag ska ha med mig imorgon när jag åker till min dressyr tränare och tränar!

Här är morgondagens outfit som jag tror den kommer se ut!


  

Athos:

* Träns chetak?

* sadel stübben

* Lindor ullared

* showmaster teddypadd

* schabra från hööks


Jag:


* Ridbyxor CRW

* Stövlar hööks

* Hjälm eurolite

*pike HV polo

* kulsporrar?

* riders company säkerhestväst


Hoppas det går bra på träningen i morgon för mig nu då!


// Puss och kram Lovisa

Av Lovisa Sjöberg - 25 juli 2011 16:10

Hej!


Nu är Ida här och vi sitter och gör lite outfits!

Så här kommer dressyr outfiten och hoppoutfiten!


   

Detta är alltså vad jag vill ha vid tävling!


Kommer göra fler outfit för nu har jag ett nytt program där jag kan göra outfits i:D


// Lovisa<3<3

Av Lovisa Sjöberg - 25 juli 2011 11:07

Hej!

Här kommer fler bilder från frankrike! 

På bilden sitter jag vid någon sorts bunker som jag tror det var tyskarna som skyddade sig i! 

Fallsärmshoppare och en underbar bild!       

engelsmännen gjorde en konstgjord hamn som var ungefär lika stor som 100 eller 1000 fotbollsplaner (kommer inte ihåg!) De gjorde hamnen för att kunna köra in kanoner, bilar, stidsvagnar, amunition mm. så detta är ett flytblock som höll uppe hamnen! Den är ca 25 meter hög!

  Minnes grejj för amerikanarna som dog i kriget!  Tysk kanon bunker! 

underbar utsikt!  

Jag öppnar grinden till huset där vi bodde! 

  Sant michell! detta är ett kloster för munkar!  Kyrkogården vid sant michell! 


Kommer del 3,4,5 också vidare kanske inte tar alla semester bilder men!


// Lovisa  

Av Lovisa Sjöberg - 22 juli 2011 17:18

Hej sry att jag inte har bloggat på ett par dagar men har inte hunnit!

Har ridit och sedan var jag i lidköping igår och åg massa snygga kläder där så ska se om pappi kanske kan åka med så att man kan shoppa lite!;)

Men det kommer att komma upp fler bilder från frankrike men vet inte riktigt när:(


// Lovisa<3<3

Sök i bloggen

Presentation


Jag är en tjej på 13 år som har två egna ponnyer som heter Blue Magic & A Athos.
Jag är en Dressyrryttare och det kommer ni märka här i bloggen!
Ni kommer få följa mig och mina ponnyer på tävling,träning, i motgångar och i framgångar!
ENJOY!

Rösta här!

Vad tycker ni om den nya designen och headern??
 HISS
 DISS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Ponny bilder

                                                                                                               

                              

Alla bilder där hästen ser ut som denhär i färgen är min gamla ponny som jag tycärr fick avliva i februari!<3 saknar dig gumman!<3  


Ovido - Quiz & Flashcards