mittponnyliv

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Lovisa Sjöberg - 15 maj 2011 19:17

Hej!


som rubriken lyder så undra om våra hästar är lite knasigai bollen??

För när jag och mamma mockade i hagen så började alla hästarna flyga omkring och bocka,göra luft språng och stegra sig och ha sig!

man kan ju börja undra:p

Men somtur är så skadade sig ingen!!

Men vissa är såå söta när de blir lite busiga!


Nu får alla ha en fortsatt bra söndag kväll!<3


// Lovisa<3<3

Av Lovisa Sjöberg - 15 maj 2011 15:45

Hej!<3



Hann inte blogga igår för att jag hade massa att göra...

Så kan säga lite kort vad jag gjorde i går:


Jag vaknade vid 6 och vid 8 gick jag ut till stallet och fixade Athos så att jag kunde rida!

Jag hoppade han i paddocken på lite linjer.

Det var 2 räcken som stod på långsidan och mitt i mellan på medellinjen så stod det 2 sockerbitar som skulle vara en oxer, så först hoppade jag oxern och sedan hoppade jag åt vänster och hoppade det ena räcket och sedan åt höger och hoppade det andra räcket.

Efter jag hade tagit några språng på dom linjerna så la jag ner det ena räcket till bommar och det andra satte jag på 20 cm så travade jag och galloperade över det några gånger.

Sedan red jag han lite på gräsvägen som är brevid våran paddock. Jag travade han ner o en fin  samlad trav också galloperade jag han upp också i en samlad fin gallop! Han gick med ett jättefint steg i galoppen det var som om han inte ens nuddade vid marken<3<3

När jag hade ridit klart tog jag in han och tvättade han men när jga kom till benen och svansen så var varm vattnet slut:O

Så då fick jag strunta i att tvätta dem!


Idag: så har jag varit på träningstävling med Athos:D

Vi hoppade 60 cm han var lite seg i drivningen men det var lite mitt fel hade ridit fram lite för länge:S

Men vi hoppade en klockren runda jag är såå nöjd med han!!<3<3<3

Vi kanskekanskekanske ska starta våran första lokala hopptävling nästa helg:D<3<3

Men nu får ni ha det så bra puss/// Lovisa<3<3

Sök i bloggen

Presentation


Jag är en tjej på 13 år som har två egna ponnyer som heter Blue Magic & A Athos.
Jag är en Dressyrryttare och det kommer ni märka här i bloggen!
Ni kommer få följa mig och mina ponnyer på tävling,träning, i motgångar och i framgångar!
ENJOY!

Rösta här!

Vad tycker ni om den nya designen och headern??
 HISS
 DISS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Ponny bilder

                                                                                                               

                              

Alla bilder där hästen ser ut som denhär i färgen är min gamla ponny som jag tycärr fick avliva i februari!<3 saknar dig gumman!<3  


Ovido - Quiz & Flashcards