mittponnyliv

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Lovisa Sjöberg - 7 januari 2012 19:58

Idag fick Athos sig en uteritt i regn/snö vädrer!

Halt som satan var det men det gick bra ändå!

Han gick jättefint och ville inte dra ifrån mig osv.. han var otroligt lugn hela han!

Vi fick sälskap av mamma och Linda så Athos hade med sig Mogge och Hemly som bus komisar haha..

neh det blev inte så mycket bus!


3 dagar kvar till skolan börjar! :( vill inte tillbaka jag klarar mig bra här hemma!



// Lovisa Linnea<3<3

Av Lovisa Sjöberg - 7 januari 2012 15:03

Mitt tävlingsår innehöll inte så många tävlingar men det är några iallafall!


13/8 Lokal dressyr Ridklubben i grästorp L:C 1

Denna tävlingen blev alltså uppstarten på mitt tävlings år som startade lite sent I KNOW!

Vi kom dit iallafall och jag mit smarto hade inte kollat upp de nyuppdaterade startlistorna och på de jagh hade så skulle jag starta runt 11 så vi åkte dit så vi var där runt 9-halv 10 också gick jag o anmälde mig vi kollade start listorna och där stod det att jag inte skulle starta förän vid 1!

Så vi fick gå och sätta oss och kolla på de andra ekipagen före mig, sen fick vi även ta ut Athos några gånger så han fick röra lite på sig.

På framridningen så var det många hästar och Athos var okoncentrerad och likaså jag.

Det var nog lite nervositet med i det hela också.

Inne på banan så valde jag och skritta vilket jag sen kom på efterråt inte var en så bra idé  

På denna tävling så lyckades vi skrapa ihop ynkliga 133p och 49,259%

Jag var nöjd med detta (men ofc så hade jag satsat på högre) men det var ju första tävlingen tillsammans och

jag startade denna tävling endast för att se hur han var på tävlingsplats och hur han var att ha med sig på tävling.

Jag har tyvärr inga bilder från denna tävlingen!


27/8 Lokal dressyr Div 3 omg. 1 L:C 1 & L:C 1

Förklassen som jag red L:C 1 pogrammet i gick inne i tält ridhuset och där sitter dommaren i ett öppet hål vid c på banan och på det hålet var han  tittig hela tiden och han töntade sig lite där men jag fick jobbat fram honom ändå!

Det var väldigt varmt och kvavt inne i ridhuset vilket gjorde att både jag och hästen inte orkade jobba hela vägen fram i mål. Athos var lite stretig och vile inte riktigt lyssna på mig. Sen var jag nära på att glömma vägen men rättade till det i sista ögonblicket så det blev lite kantigt..

I denna klassen var jag nöjd med Athos och mig själv pågrund av att det var så varmt!

Och i denna klassen skrapade vi ihop 145p och 53,704 %!

Jag hann inte rida fram Athos ordentligt till denna klass pågrund av fel i startlista..


Lagklassen red jag också i L:C 1 denna klass gick i det stora ridhuset och där var han inte så tittig utan det rullade på bra! han var väldigt spänd och lite stretig i denna klassen. Och jag var trött och orkade inte jobba fullt ut men jag var nöjd efterråt ändå!  Jag hann inte rida fram honom ordentligt till denna klassen heller också pågrund av fel i startlista!

Och i denna klass skrapade vi ihop 136p och 50,301 %

Jag har inga bilder från denna tävling men jag har film på lagklassen men den ser förj*vlig ut så den kommer jag inte lägga upp! Jag kommer inte lägga upp några dressyrtävlingsfilmer men bilder kan ni få om jag har några från just den tävlingen!


Självklart så är jag ju inte dessa resultat de bästa och det är inte godkänt osv.. men jag hade int ens haft hästen ett halv år och jag visste inte hur jag skulle rida Athos. och dessa resultat är ju inte direkt några va nöjd med procent men jag är det med tanke på Athos svårridenhet och att jag inte hade haft honom så länge! men till 2013 så satsar vi på att rida med placering i L:C!!


Del 2 kommer imorgon!


// Lovisa Linnéa<3<3

Sök i bloggen

Presentation


Jag är en tjej på 13 år som har två egna ponnyer som heter Blue Magic & A Athos.
Jag är en Dressyrryttare och det kommer ni märka här i bloggen!
Ni kommer få följa mig och mina ponnyer på tävling,träning, i motgångar och i framgångar!
ENJOY!

Rösta här!

Vad tycker ni om den nya designen och headern??
 HISS
 DISS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Ponny bilder

                                                                                                               

                              

Alla bilder där hästen ser ut som denhär i färgen är min gamla ponny som jag tycärr fick avliva i februari!<3 saknar dig gumman!<3  


Ovido - Quiz & Flashcards